IDES organizuje szkolenia dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów z różnych obszarów i dziedzin. Do najczęściej wybieranych należą szkolenia w następujących grupach tematycznych:
ROZWÓJ MANAGERSKI
- Jak efektywnie zarządzać zespołem - doskonalenie umiejętności menedżerskich
- Efektywne przywództwo - kreowanie wizerunku menedżera
- Leadership – kreowanie postaw poprzez wartości, czyli jak grupę osób zamienić w dobrą organizację
- Zarządzanie zespołem managerów
- Skuteczne motywowanie pracowników – jak odnaleźć prawidłowy kluczyk
- Delegowanie zadań
- Hierarchizacja zadań
- Budowanie celów
- Sprawna komunikacja w zespole menadżerskim jako fundament realizacji celów przedsiębiorstwa
- Feedback i komunikacja rzeczy trudnych
- Skuteczne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
- Podejmowanie optymalnych decyzji
- Myślenie koncepcyjne - trening twórczego myślenia
- Jak efektywnie zarządzać czasem zespołu
- Podnoszenie efektywności zespołu
- Zarządzanie projektem
- Zarządzanie przez cele
- Zadaniowy system pracy w oparciu o cele
OBSŁUGA KLIENTA I SPRZEDAŻ
- Profesjonalna obsługa klienta
- Techniki sprzedaży, czyli jak sprzedać więcej niż to było w planie
- Sprzedaż w trudnych czasach
- Jak osiągnąć zamierzony efekt w rozmowie telefonicznej
- Sztuka negocjacji jako metoda osiągania celu
- Język perswazji, czyli jak skutecznie wywierać wpływ na innych i osiągać sukces
- Nowoczesne strategie wejścia na rynki zagraniczne
- Zarządzanie ceną w przedsiębiorstwie
- Trudny klient
- Sprzedaż w ujęciu psychologicznym
- Sztuka pozyskiwania klientów, budowanie satysfakcji i lojalności klienta
- Efektywna sprzedaż dóbr inwestycyjnych
- Sprzedaż relacyjna
- Eksploracja rynku
- Wprowadzenie standardu sprzedaży
- Obrona ceny
- NLP w sprzedaży
- Prezentacje sprzedażowe
- Prognozowanie i planowanie sprzedaży dla menadżerów
- Przechwytywanie klientów konkurencji
- Badania satysfakcji klienta
ROZWÓJ OSOBISTY
- Warsztaty trenerskie
- Warsztaty dydaktyczne dotyczące zagadnień z mentoringu
- Teambuilding
- Budowanie zespołu i integracja
- Etykieta w biznesie międzynarodowym
- Savoir vivre w biznesie
- Prezentacja i autoprezentacja jako sztuka wywierania wpływu
- Metody i techniki przekazu wiedzy
- Techniki prowadzenia spotkań
- Techniki redukcji stresu
- Trening asertywności
- Język perswazji czyli jak skutecznie wywierać wpływ na innych i osiągać sukces
- Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych w ujęciu psychologicznym
- Myślenie koncepcyjne - trening twórczego myślenia
- Trening optymizmu - dlaczego pozytywne myślenie ma tak wielki wpływ na efekty pracy
- Postawy sukcesu jako metody osiągania wyznaczonych celów
- Organizacja własnego czasu pracy
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
- Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi
- Psychologia procesu rekrutacji i selekcji kadr
- Dobre praktyki w headhuntingu – gdzie i jak łowić
- Systemy ocen okresowych pracowników
- Rozmowy oceniające
- Metody oceny efektywności pracy
- Motywowanie pracowników
- Rozwój pracowników
- Zarządzanie talentami
- Metody opisu i wartościowania stanowisk pracy
- Badanie potrzeb szkoleniowych i ewaluacja szkoleń
- Budowanie organizacji uczącej się w koncepcji Life Long Learning
- Proces komunikacji w organizacji
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu
- Zarządzanie uwzględniające równouprawnienie płci
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
- Budowanie strategii sukcesu przedsiębiorstwa
- Jak poprawić wyniki finansowe firmy? Finanse dla niefinansistów
- Rachunkowość zarządcza dla początkujących
- Zarządzanie płynnością finansową i kapitałem obrotowym w przedsiębiorstwie
- Contolling i budżetowanie - skuteczne systemy informacji menadżerskiej
- Optymalizowanie budżetów
- Pricing- jak zwiększyć zyski zarządzając cenami
KSIĘGOWOŚĆ/FINANSE/PRAWO
- Prawo pracy w praktyce
- Świadczenia pracownicze
- Klauzule umowne
- Zabezpieczenia umowne/Gwarancja a rękojmia
- Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, świadczenia z ubezpieczenia społecznego
- Podatek CIT i VAT- bieżące problemy
- Najnowsze zmiany w VAT i w podatku dochodowym od osób prawnych
- VAT - transakcje międzynarodowe - wybrane zagadnienia na gruncie prawa Unii Europejskiej
- VAT - transakcje międzynarodowe - specyfika polskich regulacji
- Praktyczne aspekty różnic kursowych
- Katalog czynności podlegających i niepodlegających opodatkowaniu VAT
- Przychody, koszty uzyskania przychodu, koszty pośrednie i bezpośrednie na przełomie roku
- Koszty reklamy i reprezentacji – aspekty podatkowe
- Podatek akcyzowy
- Pozyskiwanie i wykorzystywanie środków pozabudżetowych w szkolnictwie wyższym
- Prawo budowlane – projektowanie i wykonastwo
MARKETING
- Nowe trendy w technikach marketingowych
- Badania marketingowe
- Zarządzanie produktem
- Analiza strategiczna i marketingowa
- Szkolenia mediowe (analiza rynku mediów w Polsce, efektywność w komunikacji reklamowej)
- Marketing szeptany – sprzedaż poprzez rekomendację
MARKETING INTERNETOWY
- Witryny korporacyjne - planowanie zawartości i rozwoju witryny.
- Copywriting dla witryn korporacyjnych
- Ecommerce dla korporacji
LOGISTYKA
- Racjonalizacja procesów magazynowych (Gospodarka magazynowa)
- Zarządzanie zapasami
- Zarządzanie kosztami logistycznymi
PRODUKCJA
- Zarządzanie procesami produkcyjnymi
- Harmonogramowanie produkcji
- Mistrz menadżerem produkcji
- Zarządzanie zespołem produkcyjnym
- Jak podnieść wydajność pracowników
- Metody rozwiązywania problemów – Diagram Ishikawy
- Metoda 5 S – selekcja, systematyka, sprzątanie, standaryzacja, samodyscyplina
- 5 WHY – wczesne wykrywanie problemów
- JIT – Just In Time
- Przegląd metod podnoszenia jakości
- Optymalizacja procesów produkcyjnych
SPECJALISTYCZNE
- Sposoby oceny i weryfikacji kosztów energetycznych w celu poprawy i efektywności energetycznej
- Minimalizacja kosztów wytwarzania i przesyłu sprężonego powietrza
- Przygotowanie spółki do certyfikacji na rynki wschodnie
- Uwarunkowania geopolityczne i prawne w handlu z krajami wschodu
- Aktualne regulacje prawne w zakresie dopuszczenia do konsumpcji na rynkach wschodnich produktów oraz obowiązujących w nich przepisów konsumenckich
- Zasady procesu wykonywania certyfikatów poszczególnych produktów
- Zagadnienia ochrony p. pożarowej projektowanych budynków
IDES przeprowadza analizę potrzeb i ukierunkowuje szkolenia i odpowiednio dobiera tematykę i trenerów do wymagań przedsiębiorstwa i oczekiwań uczestników.